Rockszerviz

Rockszerviz nagyon zenei blogja

Friss topikok

  • bluesrocker: James Hetfield is jön a budapesti ZZ Top-koncertre: zztop.blog.hu/2009/10/11/brad_pitt_es_james_he... (2009.10.12. 18:36) ZZ TOP - Double Down Live Tour '09
  • rockszerviz: :))))))))))) így értettem!!!!!! nem voltál téma! inkább a kaja, mindenki imádta :) (2009.10.02. 00:12) nna, megvót
  • rockszerviz: Ez tényleg hihetetlen! Többszörösen is. Először azért, mert tényleg sokat vártunk rá, másodszor pe... (2009.09.17. 21:24) Elindul
  • Timcsiii: Én az első sorban voltam középen:))) (2009.06.13. 11:34) Az élet szép - Coldplay koncert Budapesten
  • whoishe: Szívesen megkereslek, ha írsz egy elérhetőséget az info@rocktv.hu címre. Lehet, hogy te ezt most g... (2009.02.23. 19:44) Elhunyt Tunyogi Péter

F.O.SYSTEM - "utolsó üvöltés..."

2009.01.27. 10:16 rockszerviz

2009. február 21-én, szombaton este a Petőfi Csarnokban fellép az ország egyik stílusteremtő rock zenekara, az F.O. System. Az 1986-ban alapított csapat 15 év szünet után mindössze három alkalommal lépett színpadra, ezért a mostani  eseményt szintén nagy várakozás előzi meg a rajongók és a szakma részéről egyaránt. A koncert címe  „…utolsó üvöltés…” mivel ezt követően az F.O. System belátható időn belül már nem tervez újabb fellépést.Az előadásról filmfelvétel készül egy későbbi DVD kiadáshoz.

Az F.O. System rövid története

A csapat 1986 és 1991 között működött aktívan: a legendás Fekete Lyuk és a köré csoportosuló underground zenei világ, majd a születőben lévő dark rock műfaj kultikus bandájává nőtte ki magát. Alapítói Mátyás Attila és Jerabek Csaba. A legendás felállásban először Miklós Péter, majd távozása után Zana Zoltán dobos csatlakozott hozzájuk. A nagy koncerteken a csapat kiegészül Földi Tamás ritmusgitáros/billentyűssel.

A jellegzetes F.O. System hangzás és szövegvilág - a borongós, olykor transzcendens húrokat pengető, befelé forduló zene - legalább annyira megfogta a közönséget, mint a zenekar titokzatossága. Az F.O. System ugyanis nemcsak a hosszú átkötő szövegeket hanyagolta a koncerteken, hanem az interjúktól és a médiamegjelenésektől is elzárkóztak.

Bár csak egyetlen lemezük jelent meg, olyan zenekarokkal léptek fel együtt, mint a műfajban legendás New Model Army és a Christian Death. Turnéztak az NSZK-ban és Nyugat-Berlinben is. Az F.O. mindent elért, amit underground zenekar 1990 körül elérhetett, majd 1991-ben egyetlen mondattal búcsúztak a közönségtől.

Több mint 15 év hallgatás után „feltámadt” a zenekar: 2006 februárjában teltházas koncertet adtak a Petőfi Csarnokban, majd a soproni VOLT Fesztiválon a The Cult előtt léptek fel. A 2008-as VOLT Fesztiválon újabb exkluzív koncerttel lepték meg hűséges közönségüket.

Szólj hozzá!

Címkék: system f.o.s f.o.

A bejegyzés trackback címe:

https://rockszerviz.blog.hu/api/trackback/id/tr34905638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása